Prohlášení vedení společnosti o politice jakosti a cílech jakosti
Zavazujeme se zajistit potřebné zdroje materiální, personální, informační a finanční pro neustálé zlepšování efektivnosti systému managementu jakosti a vytvořit tak vhodné podmínky pro účinné a efektivní uplatňování systému managementu při každodenní činnosti.
Jsme přesvědčeni, že plnění politiky jakosti a dosahování cílů jakosti má pozitivní dopad na kvalitu produktu, provozní efektivnost a finanční výkonnost společnosti a tím i na spokojenost a důvěru zainteresovaných stran.
Pro vedení společnosti a ke zvýšení její výkonnosti jsme přijali následujících osm zásad managementu jakosti :
- zaměření na zákazníka
organizace je závislá na svých zákaznících a proto má rozumět současným a budoucím požadavkům zákazníků, má plnit jejich požadavky a snažit se předvídat jejich očekávání
- vedení a řízení zaměstnanců (vůdčí role)
management (vedoucí pracovníci) prosazují soulad účelu a zaměření organizace; vytvářejí a udržují vnitřní prostředí, v němž se mohou zaměstnanci plni zapojit při dosahování cílů organizace
- zapojení zaměstnanců
zaměstnanci na všech úrovních jsou základem organizace a jejich plné zapojení umožňuje využít jejich schopnosti ve prospěch organizace
- procesní přístup
požadovaného výsledku se dosáhne mnohem účinněji jsou-li činnosti související zdroje řízeny jako proces
- systémový přístup managementu
identifikování, porozumění a řízení vzájemně souvisejících procesů jako systémů přispívá i k efektivnosti a účinnosti organizace při dosahování jejich cílů
- neustálé zlepšování
neustálé zlepšování celkové výkonnosti organizace je trvalým cílem organizace
- přístup k rozhodování zakládající se na faktech
efektivní rozhodnutí jsou založena na analýze údajů a informací
- vzájemně prospěšné dodavatelské vztahy
organizace a její dodavatelé jsou vzájemně závislí a vzájemně prospěšný vztah zvyšuje jejich schopnost vytvářet hodnotu
Karlovy Vary 1.2.2011